zaterdag 4 december 2010

De rock-on start! Een A-lijn model met beleg uit één of andere Knipmode.

Dit was het eerste rokje, hetgeen ik in de 4 avonden met de goei naaister gemaakt heb.  Op zich goed gelukt, alleen klopte de achterkant niet, het zwarte biesje kwam niet goed uit :-(.  Uiteindelijk heb ik niet heel de boel losgemaakt (dat was een optie), maar heb met flockfolie links en rechts toegevoegd.  Zo lijkt het een beetje alsof het de bedoeling was.  Wat niet weet niet deert hé zeggen ze... :-)
Het geel is wel geestig, maar behoorlijk fel, niet voor alle dagen dus, je moet er voor in de mood zijn!
De onderrok is geel, en het is een blinde rits.
 



Dit was het eerste rokje dat ik op mn ééntje gemaakt heb.  Bloed, zweet en tranen kwamen hier aan te pas!!  Ik heb gevloekt gelijk een zatlap!  Maar het is nog iets geworden.  Het stofje komt van Koekepeertje, zij heeft veel van die leuke, felle stoffen en de prijs is heel erg te doen.
De zwarte bies is deze keer van satijn, die zien er mooier uit dan die van katoen.  Ik heb ze besteld op de website stoffen.net, daar kom je bij een Duitse fabrikant uit die satijnen biesjes heeft in verschillende kleuren.  En ook deze prijs is ferm te doen.  Ben tot nu toe nog geen satijnen biezen tegengekomen ergens anders, maar ze zijn er waarschijnlijk wel, als iemand weet waar, laat maar horen!
De zwarte bloem is een broche uit de Veritas.  De onderrok is ook blauw, en het is een blinde rits.



Van deze kreeg ik al veel complimenten.  De stof kocht ik es op stoffenspektakel voor enkele luttele euro's.  Het biesje is rood satijn, de onderrok zwart, en de rode bloem ook afneembaar (Veritas).


Zo, mijn eerste bericht is gepost, dit voelt raar zeg!
Ondertussen wel 20 keer naar mijn kinders gegild dat ze geen ruzie mogen maken om het nieuwe speelgoed dat de Sint vanmorgen bracht.  't Is ook nooit goed hé, of klink ik nu als een moeder? :-))

2 opmerkingen:

Mie zei

super!

Anoniem zei

Hallo,
Maak jij ook rokjes voor andere? Ik ben anders wel geinteresseerd.
Groetjes Lore
loreblommaert@hotmail.com