zondag 8 januari 2012

... kan het voor-voorlaatste kadootje al bloggen: een verlengde boleo!

Jaja, het volgende kadootje is afgegeven zoals het hoort, met de brief en 'totten' (= westvlaams voor zoenen) dr bij, met als gevolg dat het blogbaar geworden is!
De brief die ging als volgt:


Liefste meter,
Tussen de woorden van deze brief
zitten kusjes warm en lief
Als ik de brief opendoe,
vliegen de kusjes naar je toe!
En wensen je een goed nieuw jaar,
kus kus kus, ik ben klaar!
Brugge, 1 januari 2012 (moest er absoluut bij want dat is zo)
Thor

En daarbij hoorde volgend boleopatroon te vinden op www.vankatoen.org 
Deze is wat aangepast, het werd eerder een schoudertas omdat we hier een mega-fietster-meter hebben, en de tas is niet omkeerbaar omdat er binnenin nog 4 zakjes zijn in verschillende formaten wegens 'praktisch'.  Dat van die schoudertas bedacht ik pas halverwege, waardoor ik nogal toeren moest uithalen om dat er nog aan te krijgen op een deftige manier.
Detail: bijhorend een sjaaltje in dezelfde dessin.


Die tassen, ik begin daar altijd aan met een 'air' van dat-gaan-we-snel-es-doen, maar uiteindelijk zit je daar lang aan, heel lang met de frustratiepauzes meegeteld.  Maar het resultaat is gelukkig ok, en dat is wat telt!

Voila, hier liggen nog 2 kadootjes nu, nog niet helemaal af omdat we de maat nog best es pakken.  Eens die bezorgd zijn dan kunnen we weer verder.
Plannen: nog een zak voor mezelf, broeken voor de jongens, ... en nog 1001 dingen die er zullen tussenkomen en die ik vergeet te bloggen (sjaals, turnzak,...), en ik hoop tijd te vinden voor Van Katoen-tassen!

CU!

8 opmerkingen:

Piepow zei

Ik vind die blauwe stof geweldig mooi!

JoChapeau zei

Weeral zo'n pracht-boleo-exemplaar erbij in blogland !

Leentje zei

oh ja, die blauwe stof is inderdaad heel mooi!
Het is een mooie versie geworden!

Roromacaro zei

Waaw! Zo een schoontje!

Katja (@Yane) zei

Echt Wauwh en zo een schoon stofke!

Sweet Sienna Hope zei

Een heel schoontje, al lang wil ik dat zelf eens maken maar het is er nog niet van gekomen.

Unknown zei

Gisteren heb ik mij gewaagd aan een soortgelijke tas, redelijk goed gelukt maar ik heb zichtbare naden aan voorkant (en ook achterkant) van de tas, zou ik ergens in mijn overenthousiasme iets mis gedaan hebben? (uitleg was in het Engels)

harga cetak buku murah zei

The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin cetak buku murah wish you deign to visit my website, thank you :) cetak buku umroh haji