zaterdag 1 januari 2011

A turn-around-skirt

En als volgt werd op de eerste dag van het nieuwe jaar een rok afgewerkt... ééntje die ik aan beide kanten kan dragen.  Handig voor als één van de kadetjes zijn handen of vingers bechoco't-bekoekt-beplakt-of besnotterd op mijn textielwaren zet, of als je morst op het werk of een feestje, ... tal van voorbeelden vermoed ik.
Een overslagrok dus,  met één kant rood en vermiljoenbeleg  (www.vermiljoenshop.be), en andere kant enkel vermiljoen stofje.  Bij de rode kant komt de vermiljoenstof er een beetje uitgepiept.  De rode stof komt van op stoffenspektakel.
Voor het eerst in hééééél mijn leven (en da's toch al een tijd) knoopsgaten gemaakt met de machine, met naast me de handleiding of course... en ze zien er goed uit!
De foto ziet er een beetje scheef uit maar dat heeft meer te maken met de hoek van waaruit ik deze foto's maakte, het is maar dat dat duidelijk is... :-))
Eén enkel probleem, ik weet niet wat ik er nu op dragen moet!!  Zal op zoek moeten want ik heb niets! :-))

De zsazsabroche (http://madamezsazsa.blogspot.com/2010/09/maak-een-broche.html) er bij is ook gelukt.  De eerste ligt wel in de vuilbak wegens gepruts en niet precies volgen van de handleiding door dedeze hier.  Ik wilde dan nog iets op die knoop plakken en het gehele pulletje superglue gutste tussen de knopen en de blaadjes (en mijn vingers). Soit, opnieuw dan maar...
De volgende lukten goed, maar voor mij is het een ik-zit-in-de-zetel-en-kijk-een-beetje-tv-handwerkje.

Maar dus, als iemand weet waar ik zo'n blauw pulleke kan vinden, let me know please!!

4 opmerkingen:

Unknown zei

Amai, zo inventief...een omkeerbare rok.
knap zeg.

rock-on@béné zei

merci!

Miek zei

Welk patroon heb je daarvoor gebruikt...
Als ik mag curieus zijn ?

rock-on@béné zei

een gewoon A-lijnrokje uit een Knipmode van vorige jaar, maar dan telkens de voorkant 2x gesneden zodat ze elkaar overlapten.
Rokje 2x gemaakt en dan tegen elkaar gezet en knopen er op gezet.
Als je wil kan in wel nog opzoeken welke Knipmode het was.
Gtz