zondag 6 maart 2011

Neenee, ik heb niet stil gezeten...

De rokjes voor de meter haar verjaardag zijn zo goed als af, enkel nog de boord omzomen.
Het ene in jeans is van In Den Beer, met een zwart kartelrandje.  Het ander in een zwarte bloemenstof die ik nog liggen had, ik heb daar zelf ook één van.
De jeansrok heb ik terwijl dubbel gemaakt voor mezelf.  De jeansrok wilde geen blinde rits aanvaarden zonder slag of stoot, dus heb ik die er uiteindelijk -uit pure frustratie- maar uit gelaten en het ding gewoon volledig dicht gemaakt.
Da's dus ééntje voor over het hoofd, geen aanrader als je wilde (sexy) plannen hebt maar voor de rest dik in orde.  Ik las die tip bij Zsazsa, een luie-rok-tip die bij deze goed van pas kwam (en zoals ze zelf schreef: eerst aandoen en dan den push-up pas :-)).
Vorige week, in Cafee Couture, begon ik aan een nieuw sacoche.  Het patroon kwam van hier, de rainforrest bag.  En ja, ik heb serieus moeten nadenken en dr zijn nog steeds fouten in.
De buitenkant is in zwarte sky, de binnenkant met bloemen en geel, de bloemen van Koekepeertje opnieuw, een heerlijk stevige stof, ik ga dr nog een rok van maken (jaja, ik weet het, nog één).  Het gele was een overschotje van In Den Beer.
Uiteindelijk heb ik er wel nog een flap aan gemaakt omdat de zakjes niet perfect gelukt waren, de zakjes heb ik dan aan de binnenkant gezet, goed voor mn gsm en andere prullen.
Een Zsazsabloemenbroche heeft het af gemaakt.
Mits enkele foutjes links en rechts (je moet het al weten), ik ben er toch blij mee!
Oordeel zelf maar:



 En tot slot moet ik nog vertellen wat ik vandaag op de rommelmarkt gevonden heb!
Retrostoffen van een madammeke dat vroeger een stoffenwinkel had, en volgende week brengt ze er nog mee!  Ze zijn ongebruikt, maar wel oud.
Van de okergele heb ik iets meer dan 6 meter, van de groene een dikke 1.5 meter.  Als iemand die okergele ook wel kan pruimen, ik wil wel een paar meter verhandelen.  Ben alvast benieuwd naar volgende week!
Voila, de nieuwtjes zijn weer verteld si... en de achtergrond is bij deze ook wat veranderd.  Kwestie van de lente in te luiden... :-)

5 opmerkingen:

Madame Pip zei

Schoon schoon schoon! Maar ik ben tegenwoordig een echte geelfanaat! Is het zware stof?

rock-on@béné zei

ja, 't is vrij volle stof, geen waar je door kan kijken, en stevig ook. Zowel de blauw-met-gele-bloemen als de gele

Flavie zei

Ik ben wel kandidaat voor een anderhalf meterke van die gele...

rock-on@béné zei

Komt in orde Flavie! Ik ga dan ff naar je fb-inbox si! :-)

Flavie zei

Helemaal vergeten te zeggen trouwens, maar je tas is erg mooi geworden!