donderdag 10 maart 2011

Deed het dan toch!

Omwille van haar enthousiasme kreeg ik er eindelijk ook zin in!


Het starten met naaien was oorspronkelijk als 'iets voor mezelf' bedoeld.  Maar toegegeven, gezien ik ondertussen al lichtelijk bevredigd ben op het rok-vlak was ik klaar om een broek te maken.
Wat niet wil zeggen dat er geen rokken meer gaan gemaakt worden hé!!

Ik gebruikte een patroon van haar en maakte dat een tikkeltje groter, legde er een broek van Lancelot op (maat 128) om toch es na te checken, en dat klopte min of meer.
De rest ging vrij vlot, alleen moest hij af en toe passen en dat vond hij minder.  Het poseren daarentegen ging hem vlot af...
Het enige wat ik steeds zo'n beu werkje vind is dat zigzaggen... Zij die met een overlock gezegend zijn hebben dat probleem waarschijnlijk niet meer.  Hoewel ik er geen idee heb van hoe zo'n ding werkt...
Zou het de moeite zijn om daar es  voor te sparen?

Soit, de broek is gemaakt van blauwe canvas.  Ik heb ook nog blauw katoen liggen maar koos uiteindelijk voor iets steviger materiaal.
Er zitten ook zakken in, de eerste keer dat ik écht zakken maakte, jawadde...   Zakken dus, via deze handleiding, waar ik eerst de ballen van begreep maar toen toch plots een aha-erlebnis ervaarde.


Ik ken een paar Club-fans die op de blauwe broek waarschijnlijk een zwart t-shirtje zouden dragen... ik zal ze niet bij naam noemen.... :-).  Hier gaan wij dat niet doen.
Lancelot heeft hier een t-shirtje aan dat net wat te klein wordt... (we zijn thuis hé vandaag).  Maar ik ga zo'n olifant van Ottobre uitprinten en met blauwe of oranje flockfolie op een wit t-shirt plakken.
Dat, samen met zijn All-stars zal hij er wel hip uitzien als hij binnen een kleine maand 6 wordt!

En wat is het volgende?  Een broek voor Thor ook hé, want die zegt nu de hele tijd: 'Ik wil ook die'.
En gezien Thor één dag voor Lancelot verjaart moeten ze er samen hip uitzien, haja!

3 opmerkingen:

Mamasha zei

Ziet er echt wel geslaagd uit! Allez hup, de Thors in de wereld verdienen ook een broek!

mamamaakt zei

Amai, sjieke dinges! Ben snel effe wat naar beneden gescrolld, ook je rokjes zien er knap uit. Als ik tijd heb ( lees : als de dochters geen ruzie meer maken achter mijn rug ) kom ik terug om alles te bekijken en te lezen! I follow you!

rock-on@béné zei

Merci, da's leuk om lezen! :-)