zaterdag 7 mei 2011

Een nieuwe liefde...

Gezien ik sinds vorige week, vrij onverwacht, gezegend ben met een overlock, zweef ik toch een klein beetje... (een dikke merci aan de madam die daarvoor zorgde)
De eerste kennismaking was spannend, gezien ik zo'n ding nog nooit van dichtbij zag.  Na het lezen van de handleiding en wat uitproberen op kleine lapjes ging ik er dan volledig voor!

Het stofje komt (alweer, jaja) van Koekepeertje, het model is the usual, het zit zo goed!  Van deze keer was het rokje in minder dan geen tijd klaar.  Echt, dat was nu een keer ZO tof hé!
Het zit dus volledig ineen met de overlock, behalve de figuurnaden dan, als dat geen gemak is...  Ik wist niet of het zou lukken met katoen, maar dat ging perfect.

 Ondertussen zijn er al 2 vragende partijen voor een rokje in dezelfde stof, en aan het overlocktempo zullen die er wel snel komen.  Eerst (nog eens) naar Koekepeertje rijden... :-).

Wat zit nu in de planning?  Kleedjes hé, tricotkleedjes met den overlock.  Ik ben nu op zoek naar zo'n stof zoals de King Louie-kleedjes, die zijn zo licht glanzend (maar niet veel hoor) aan de buitenkant, moet je nooit strijken en zijn in no time droog op de verwarming.  In Oostende hebben ze die niet echt, misschien moet ik Den Beer maar es gaan overvallen?
Maar tot ik die kan vinden zijn er nog veel andere lapjes die ik wil verbouwen naar iets dat rond mijn onderkant kan hangen, juij!

6 opmerkingen:

Koekepeertje zei

ik vind dat dus zelf een megacoole stof hé!! Echt voor rokjes en kleedjes!!! Scheun, scheun!!

Je SuPoZe zei

Wreed schoon! Is dat het A-modelletje van de Knippie 2010?
En die knoopjes staan ook leuk.

Oon zei

Oh, tof! En ja, eens je een overlock gewoon bent, kan je echt nog moeilijk zonder. Het is zò handig.

rock-on@béné zei

yep, dat is dat model van vorige zomer in de knip, blijft meegaan en past bij alles! :-)

Mamasha zei

Allez jong, ook al een OL! Rokken in no time, inderdaad. Schoontje!

Anoniem zei

Die botten heb ik ook! PRACHTIG!