zondag 22 mei 2011

... is toch beter in rokjes dan in kleedjes

Wij hadden vrijdagavond een logeetje van 12 jaar, ééntje die precies ook wel interesse had in naaitoestanden.  Dus stelde ik haar voor om een rokje te maken, en de stof die mocht ze zelf kiezen.
Het werd een echte jongemeisjesrok, zie hier het resultaat!
 Daarnaast probeerde ik mijn rode tricot kleed af te werken.  Die tweelingnaald, dat lukte precies toch niet denderend.  Ik zal daarvoor toch es een hulplijn moeten inroepen vrees ik.
Het resultaat valt wel mee, maar ik ben toch niet 100% tevreden... het staat nogal 'madam', en dat ben ik nu toch niet helemaal gewoon.  Het patroon is de Burda 7828, maar zonder de mouwen en het lint, want dat stond nog méér 'madam' bij mij (heb ze er eerst aan gezet, en vervolgens terug afgeknipt).
Ik zag het kleed al bij anderen, en dat zag er gelijk beter uit.  Misschien later nog eens proberen met een printtricot, misschien maakt dat een verschil?
 En vanmiddag werd in de rapte nog een Zsazsabroche gefabriceerd, voor iemand anders, met een restje Vermiljoenstof (daarvoor dienen al die restjes dus).
Hoewel, in de rapte is dat nu ook niet bepaald, je bent daar toch even mee bezig.  Soit, het is gelukt en dat is het belangrijkste.

Vanmorgen ging ik bij De Vitrine langs en daar ontdekte ik toch nog iets nieuws.  Een model rok die ik ook es wil maken.  Zie volgende link.  Ziet er wel leuk uit, niet? 
Die staat nu, na een Amsterdamtas van Eloleo ,t-shirtjes voor de jongens en nog een rodebloemenrok op het menu van de komende weken.

Toch een druk leven hé, dat naaileven (naast mama, vrouw van, dagjob, huishoudster, tuinvrouw, enz... :-)), een dag zou uit 40u moeten bestaan, 10u slapen-8u werken-en 22u voor al de andere dingen.

4 opmerkingen:

IeneMiene zei

Ik vind dat kleedje toch zeker ook niet mis hoor! Staat je goed.

Het rokje is ook leuk geworden.

madebykk zei

ik vind het een mooi kleedje!! en het rokje is ook super leuk

iris zei

ik vind da toch een zeer schoon kleedje ze,is t nie minder madame als ge 'gewoon' sta en die rokjes van die link?is dat zo'n wikkelrok systeem?zien er wel leuk uit!!

rock-on@béné zei

tx ladies!